نوشته شده توسط : onlinetabliq
فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از بازدید ۱۶ باغ تالار و پلمب ۴ واحد متخلف در ۴۸ ساعت گذشته توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان خبر داد.
 
پلمب ۴ باغ تالار متخلف در ساوجبلاغ
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی سلیمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای نظارت بر واحدهای صنفی و پیشگیری از تخلفات صنوف، پلیس نظارت بر اماکن عمومی ساوجبلاغ در ۴۸ ساعته گذشته از ۱۶ باغ تالار بازدید کرد.
مقالات مرتبط: باغ تالار شمال تهران
وی افزود: طی این طرح از ۱۶ تالار و باغ تالار بازدید شد که درنتیجه آن برای ۹ واحد اخطاریه پلمب صادر و ۴ واحد هم به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و بی توجهی به تذکر قبلی پلیس، پلمب شدند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه کلیه فعالیت های واحد های صنفی توسط پلیس ساوجبلاغ بصورت شبانه روز رصد می شود خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی صنفی، مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 
منبع: کرج رسا


:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 250
|
تعداد امتیازدهندگان : 88
|
مجموع امتیاز : 88
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک متخصص فیزیوتراپی درباره اختلالات ناشی از نگاه کردن مداوم به صفحات الکترونیک و تلفن همراه توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت البیان، دکتر مدونا نعیم، متخصص فیزیوتراپ با بیان اینکه استفاده نادرست از فناوری بر ما تأثیر منفی می‌گذارد، تأکید کرد: برخی افراد به مدت طولانی به تلفن همراه نگاه می‌کنند که منجر به بی حسی بازو و انگشتان می‌شود.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی قیطریه

مدونا افزود: هنگام استفاده از تلفن همراه باید آن را به سمت بالا برد؛ زیراهنگام استفاده از گوشی، نگاه کردن به پایین بسیار خطرناک است.

او توضیح داد: استفاده اشتباه از تلفن همراه باعث ایجاد درد شدید در قفسه سینه و منجر به مشکل در تنفس می‌شود.

این متخصص به فیزیوتراپ‌ها و کاربران دستگاه‌های الکترونیکی توصیه کرد و گفت: این کاربران روی صندلی بنشینند، بازو‌ها را صاف کرده و دستگاه الکترونیکی را مقابل چشم خود نگه دارند.

مدونا تاکید کرد: هرچه کج شدن گردن هنگام استفاده از تلفن همراه بیشتر باشد، فشار وارد بر مهره‌ها تا ۲۰ درصد بر روی گردن بیشتر می‌شود. این نشان می‌دهد که بی حسی بازو‌ها در نتیجه این وضعیت ممکن است باعث افزایش طول گردن و درد گرفتن انگشتان شود.

مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 289
|
تعداد امتیازدهندگان : 93
|
مجموع امتیاز : 93
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq
تالار شیشه ایی ۱۹ هزار واحد جهش کرد
امروز با پایان معاملات شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد رسید.
 
به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته با رشد قابل توجهی روبه‌رو شد، به گونه‌ای که شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد رسید. 
 
همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۵ هزار و ۶۲۵ واحد به رقم ۴۲۸ هزار و ۳۱۵ واحد رسید.
 
ارزش روز بازار به بیش از ۶ میلیون و ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید. 
 
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیون اوراق و سهام در قالب ۹۰۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
 
امروز همه شاخص های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۳ درصد رشد کردند. 
 
شاخص و کل و شاخص قیمت با معیار هم‌و زن ۱.۳۳ درصد افزایش یافتند. 
 
شاخص آزاد شناور ۹ دهم درصد رشد کرد. 
روند یکساله شاخص بورس تهران
 
شاخص بازار اول بورس یک‌ونیم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط یک‌درصد افزایش یافت. 
 
امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس شامل شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، چادرملو، سرمایه‌گذاری توسعه معادن، فولاد مبارکه و صنعتی گل‌گهر بوده‌اند. 
 
در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با رشد ۲۵۰ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۵۵۷ واحد رسید. 
 
ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک‌میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید. 
 
امروز معامله گران در فرابورس بیش از ۳.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۴۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
نقشه معاملات امروز بورس تهران
 
امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صنعتی مینو و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. 
مقالات دیگر: باغ تالار
بورس تهران هم هم‌زمان با تعطیلی بانک‌ها و سایر ادارات از هم‌اکنون تا هفته آینده بسته می‌ماند. این روزها شاخص بورس مرتب رو به افزایش است که یکی از دلایل مهم آن رشد نرخ ارز در بازار و همچنین سودآوری اکثر شرکت‌های بورسی و فرابورسی است که در مجامع خود سود شناسایی کرده‌اند. اما در عین حال سرمایه‌گذاران باید دقت کنند سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است بنابراین باید از محل پس‌اندازهای کناری و در یک چشم‌انداز حداقل یکساله سرمایه‌گذاری و البته با مشاوره، مطالعه و تحقیق صورت گیرد و ترکیبی از سهام انتخاب شود که ریسک کمتر و بازدهی بیشتری در پی داشته باشد.
پالایش یکم
 
پالایش یکم امروز بعد از ۱۱ ماه با ۲۷درصد زیان از اصل سرمایه به قیمت ۷۷۰۵ تومان معامله می شود که نسبت به ۱۰ هزار تومان عرضه اولیه با ۲۷ درصد زیان همراه است. هنوز خبری از جبران زیان خریداران پالایشی یکم که وزیر اقتصاد قول داده بود،‌نیست.


:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 277
|
تعداد امتیازدهندگان : 89
|
مجموع امتیاز : 89
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، تقویت صنعت فرش، خروج از بنگاه داری، رفع موانع تولید و انتصاب نیروهای سالم را از جمله مطالبه اعضای این کمیسیون از وزیر پیشنهادی راه دانست.

گراف کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، 24 مردادماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: نمایندگان در این نشست موضوعاتی مانند توجه به تجارت داخلی و خارجی، بازرگانی داخلی و خارجی، تقویت صنعت فرش، خروج از بنگاه‌داری، تقویت شهرک‌های صنعتی، انتصاب نیروهای سالم، رفع موانع تولید از طریق مسئولان محلی را مورد تاکید قرار دادند.

مقالات بیشتر:بهترین قالیشویی شهران

وی افزود: همچنین تقویت برند در وزارت صمت، توجه به اقتصاد درون زا و برون زا، تقویت صنعت داخلی، جذب صنایع هایتک از خارج، جهت دادن به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صمت، تقویت و کنترل معادن از جمله مطالبات نمایندگان دانست که باید در کانون توجه وزیر صمت آینده قرار گیرد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس یازدهم ادامه داد: نمایندگان تاکید داشتند که دولت نباید مدیرعامل شرکت‌هایی که سهام آنها مربوط به بخش خصوصی است را تعیین و انتخاب کند بلکه بخش خصوصی خودش باید انتخاب کند به عنوان مثال انتخاب مدیرعامل خودروسازان توسط بخش خصوصی کاهش قیمت خودرو را در پی دارد.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی هم برنامه‌های کوتاه مدت خود در حوزه تجارت بین المللی، تقویت وضعیت صمت در استان‌ها و شهرستان‌ها و پروژه‌های تحولی را ارائه کرد و همچنین تکمیل سامانه اطلاعات کسب و کار، سامانه جامع تجارت، گسترش تامین مالی زنجیره ای، راه‌اندازی صندوق‌های ارزی، تقویت سکوهای خدمات کسب و کار، شرکت‌های بازرسی، هماهنگی بین بنگاه‌های صنایع غذایی، بنگاه‌های خودروسازی، لوازم خانگی، تجهیزات ماشین آلات، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک و شیمیایی و توجه به پروژه مدیریت بخش سازمانی، تعریف مدیران گام دوم انقلاب، پروژه اصلاح ساختار بنگاه خدمات و اشتغال مرزنشینان و مناطق محروم را از جمله اولویت هایی دانست که در صورت رای اعتماد مجلس در سرلوحه برنامه خود قرار خواهد داد./

مقالات دیگر:وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 279
|
تعداد امتیازدهندگان : 96
|
مجموع امتیاز : 96
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

عباس شیردل گفت: قانون پیمان ارزی به نوعی به حوزه فرش و صنایع دستی تحمیل شده و صادرات را تا حد زیادی کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس شیردل رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در تشریح وضعیت نامناسب کارگاه‌های صنایع دستی پس از همه‌گیری بیماری کرونا، اظهار داشت: خیلی از کارگاه‌های ما تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند، بدین معنا که اکنون هیچ کارگاهی نیست که با ظرفیت کامل خود فعالیت کند چراکه خروجی و صادرات فرش و صنایع دستی ما به موجب قانون پیمان ارزی که ایجاد شد به صفر رسیده است.

او افزود: متأسفانه مسئولان سازمان صنایع دستی با دادن آمار دروغ در کل کشور که منظور معاونت صنایع دستی کل کشور است، دیگر مسئولان را به گمراهی می‌کشانند و آماری پیرامون میزان صادرات چمدانی اعلام می‌کنند، درحالیکه در زمان کرونا ما اصلاً میزبان مسافر چمدانی در کشور نبوده‌ایم که بخواهیم آمار صادرات چمدانی در پی آن داشته باشیم.

مقالات بیشتر:بهترین قالیشویی شهرک آزادی

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان آنکه متأسفانه این آمار‌های دروغ و این چندمیلیون صادراتی که مطرح کرده‌اند موجب شکل‌گیری خیال نادرستی پیرامون صادرات محصولات صنایع دستی از سوی مسئولان نسبت به این حوزه شده، بیان کرد: ما به موجب قانون پیمان ارزی صادراتی نداریم و بسیار اندک است و بهترین راهکار آن است که قانون پیمان ارزی که به نوعی به حوزه فرش و صنایع دستی تحمیل شده را لغو کنند.

او با بیان آنکه ۷ سال است که در دولت آقای روحانی یک نفر هم از هنرمندان جدید بیمه نشده‌اند، ادامه داد: در نهایت با فشاری که در دو سال پیش آوردند مبنی بر آنکه بیمه کسانی که فوت شده‌اند یا بازنشست شده‌اند را به دیگران واگذار کنند، در نهایت موجب شد حدود ۴۰۰ نفر بیمه شوند، متأسفانه سازمان صنایع دستی که خود یکی از بازوان دولت است بیمه شدگی جدیدی را انجام نداده و تمام کسانی که بیمه هستند پیش از این ۷ سال بیمه شده‌اند.

وام با سود ۱۲ درصد توجیه اقتصادی ندارد

شیردل پیرامون تسهیلات اختصاص داده شده به اقشار فعال در حوزه صنایع دستی و عمل به وعده‌ها از سوی مسئولان ذی‌ربط، گفت: تسهیلاتی که دولت آقای روحانی گذاشتند این بود که به هرکارگاهی که کارگاهش را تعطیل نکند و همچنان نیز کارگرانش بیمه‌شان را پرداخت کنند، وام ۱۵ میلیونی با سود ۱۲ درصد پرداخت شود. حال سوال آن است که این مبلغ جوابگوی یک ماه یک کارگاه هست؟ به اینکه اصلاً وام نمی‌گویند، چرا که وام را باید با سود زیر ۴ درصد ارائه دهند تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

او ادامه داد: ما هر چه که اکنون تولید می‌کنیم باید آن‌ها را انبار کنیم و در صورتی که زیر ۴ درصد و به صورت طویل‌المدت این تسهیلات را ارائه می‌دادند برای ما معنا و مفهوم داشت. اما متأسفانه به این نوع تسهیلات هیچ توجهی نشد.

تمام حرف‌های ارائه تسهیلات، شعار بود

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان آنکه تمام وعده‌هایی که برای تسهیلات دادند تنها حرف در باد بود، خاطرنشان کرد: هیچ بخششی در کار نبود، حتی فریب هم دادند و گفتند آن‌هایی که وام‌هایشان در حال عقب افتادگی‌است با این افراد سازگاری صورت می‌گیرد و بانک باید پیرامون مباحث ضامن و این موارد همراهی کند، اما تمام این‌ها شعار بود و همه بانک‌ها ضمن آنکه اخطار دادند هزینه دیرکردشان را نیز دریافت کردند.

 

او با اشاره به آنکه تمام شعار‌ها تنها در تلویزیون برای زیبایی بود، ادامه داد: در این ۷ سال هیچ هنرمند جدید و هیچ بیمه‌شدگی جدیدی نتوانست بیمه شود و سازمان میراث فرهنگی می‌گوید که ما در اصفهان در بخش‌های مختلف ۶۰ هزار تولید کننده صنایع دستی در عرصه‌های مختلف داریم، و این تعدادی که اعلام می‌کند باید آمار دقیق بیمه‌شدگان را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کرد.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 283
|
تعداد امتیازدهندگان : 96
|
مجموع امتیاز : 96
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ساوه - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در سال گذشته و با تلاش فرشبافان این استان حدود ۲۰۰ هزار دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات این کالا به کشورهای خارجی داشتیم.

«جعفر اصغری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: پارسال در مجموع یک هزار و ۴۱۴ مترمربع فرش بافته شده در استان مرکزی به کشورهای لوکزامبورگ، چین و ژاپن صادر شد.

مقالات بیشتر:قالیشویی سردارجنگل

وی افزود: در همین مدت ۹۶ فقره تسهیلات مشاغل خانگی به قالیبافان استان مرکزی پرداخت شد که از این تعداد ۹۱ مورد به فرشبافان مستقل و پنج مورد هم برای پشتیبانی از طرح های فرشبافی با مجموع کل ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اعطایی بود.

اصغری همچنین از پرداخت ۷۱ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری ویژه شرایط کرونا به فرشبافان استان مرکزی در سال گذشته به عنوان یکی دیگر از اقدامات حمایتی از تولیدکنندگان این عرصه یاد کرد.

وی گفت: در سال گذشته همچنین ۳۲ هزار و ۷۴۳ فقره کارت موقت فرشبافی برای فعالان این حوزه در سطح استان مرکزی صادر شد و شمار فرشبافان بیمه شده تامین اجتماعی نیز به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافت.

به گفته معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، اکنون ۶۰ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز دارای پروانه در شهرستان های مختلف فعال هستند ضمن اینکه ۴۳ کارگاه هم در انتظار تمدید مجوز قرار دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: شهرستان های ساوه و اراک در زمینه تولید فرش در سطح استان عملکرد قابل توجهی نسبت به سایر مناطق دارند و تاکنون ۴۷ فقره تسهیلات سامانه کارا به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال به فرشبافان فعال در سطح شهرستان ساوه و چهار فقره تسهیلات نیز به فعالان تولید فرش در شهرستان اراک به ارزش هفت و نیم میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی مجموع تسهیلات پرداختی سامانه کارا به فرشبافان سراسر استان مرکزی را ۶۵ فقره به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 288
|
تعداد امتیازدهندگان : 100
|
مجموع امتیاز : 100
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

میشائل هایدن که بود؟

میشائل هایدن که بود؟

میشائل هایدن که به او میشل هایدن هم می‌گویند، یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان موسیقی کلیسایی در قرن ۱۸، متولد ۱۴ سپتامبر ۱۷۳۷ در «روهراو» و درگذشته ۱۰ آگوست ۱۸۰۶ در «زالتسبورگ» اتریش است.

 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میشائل هایدن با نام کامل یوهان میشائل هایدن، برادر کوچک‌تر مبدع سمفونی و چهار نوازی سازهای زهی و یکی از پایه‌گذاران موسیقی کلاسیک، یوزف هایدن (فرانتس یوزف هایدن) است.

 

میشائل هایدن، چهارم سپتامبر ۱۷۳۷ در «راهروای» اتریش دیده به جهان گشود و دهم آگوست سال ۱۸۰۶ در «زالتسبورگ»، یکی دیگر از شهرهای این کشور، درگذشت. او چون برادرش سرپرست گروه کُر کلیسای جامع سنت استفان در وین بود و آموزش‌های اولیه موسیقی خود را در آنجا فراگرفت. با از دست دادن کیفیت صدایش، میشائل هایدن از گروه کُر اخراج شد و آنچه پس از آن تا مدت‌ها نصیبش شد، یک زندگی سخت و بی‌ثبات به‌عنوان یک نوازنده مستقل موسیقی بود.

 

میشائل هایدن در سال ۱۷۵۷ به‌عنوان کاپلمایستر (رهبر ارکستر یا گروه نوازندگان) کلیسای اسقف در شهر صنعتی گروسوارداین واقع در مجارستان (اورادای امروزی، روم) و در ۱۷۶۲ به‌عنوان مایستر (سرنوازنده) کلیسای اسقف اعظم (مطران، کلیسای کاتولیک و انگلیکان) در شهر سالزبورگ به استخدام درآمد و تا پایان عمر در همین سمت باقی ماند. در سال ۱۷۸۱ میشائل هایدن موفق شد به‌عنوان ارگ نواز کلیسای جامع، جانشین ولفگانگ آمادئوس موتزارت (موتسارت)، یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ موسیقی غرب شود.

 

وی نسبت به برادرش آهنگساز موسیقی کلیسایی بهتری بود و بیش از ۳۶۰ اثر روحانی و غیرروحانی از خود بر جای گذاشت. آثار هم‌سرایانه او بسیار شناخته شده است. از میان انبوه آهنگ‌های نوشته شده توسط میشائل هایدن، Missa a due cori یا میسا اسپانیکا در ۱۷۸۶ یکی از برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اثرات برای ارکستر و تکنوازان آواز است.

 

مرثیه نامه او در سال ۱۷۷۱ نیز بر مرثیه معروف موتزارت در ۱۷۹۱ تأثیر گذاشته است. میشائل هایدن همچنین سمفونی‌های متعدد، دیورتیمنتی (نوعی قطعه موسیقی‌سازی کلاسیک و مجلسی با فرمی آزاد که رابطی است میان بخش‌های مختلف یک قطعه بزرگ) و دیگر ترکیبات سکولار بسیاری نوشت که این آثار نه در زمان حیات که پس از مرگ و از روی دست‌نوشته‌هایش منتشر شد. با این حال او هرگز نتوانست از زیر سایه نام برادر بیرون آید و نام میشائل هایدن همیشه تحت‌الشعاع شهرت بسیار زیاد یوزف هایدن قرار داشت.

مقالات دیگر: آموزشگاه سلفژ غرب تهران

میشائل هایدن یکی از دوستان صمیمی موتزارت و معلم کارل ماریا فون وبر، آهنگساز مشهور آلمانی در دوران گذار از موسیقی کلاسیک به موسیقی رمانیتک به‌ویژه در بخش اپرا، همچنین آنتون دیابلی، آهنگساز، نوازنده و ناشر موسیقی اتریشی و از شخصیت‌های پرنفوذ موسیقی در شهر وین بود.

 

او بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ موسیقی سالزبورگ است و سهم بسزایی در آخرین شکوفایی فرهنگی شاهزاده اسقف اعظم (حاکم رهبانی) ایفا کرد. پس از مرگ، شهرت میشائل هایدن دچار کسوف طولانی‌مدت شد و تنها پس از جنگ جهانی دوم بود که شایستگی وی دوباره به رسمیت شناخته شد.

قالیشویی امامت



:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 319
|
تعداد امتیازدهندگان : 98
|
مجموع امتیاز : 98
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اقشار ضعیف جامعه که بیش از سایرین نیاز به حمایت دارند، از امکان کمتری برای دریافت تسهیلات بانکی برخوردارند و همین مسئله باعث می‌شود بیشترین میزان تسهیلات در اختیار اقشار توانمند قرار گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، در یکی دو سال اخیر گزارشاتی تحت عنوان "خرید و فروش وام ازدواج" در رسانه‌ها منتشر شده است، این گزارش‌ها ناظر بر معاملاتی است که آگهی آن به صورت عمومی در فضای مجازی منتشر می‌شود پس بدون شک این مسئله در واقعیت عمیق‌تر از آن چیزی است که در رسانه‌ها اشاره شده و نیاز به بررسی دارد.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج شیک غرب تهران

فروش وام ازدواج توسط یک زوج جوان که در بدو زندگی مشترک‌شان هستند به این معنا نیست که نیازی به وام ندارند، جوانی که وام ازدواجش را می‌فروشد بیش از دیگران نیازمند تسهیلات بانکی است اما شرایط به گونه‌ایست که نمی‌تواند ضامن معتبر به بانک معرفی کند لذا از خیر وام گرفتن می‌گذرد.

علیرغم دستورالعمل هایی که بانک مرکزی صادر کرده است، بانک‌های عامل در پرداخت وام به سلیقه خود عمل می‌کنند و شرایطی قرار می‌دهند که مبادا اقساط‌شان به تعویق بیافتد، سخت‌گیری بانک‌ها شرایطی را بوجود می‌آورد که بخشی از متقاضیانِ وام از گردونه دریافت تسهیلات دولتی حذف شوند.

برخی بانک‌ها بنابه سلیقه‌ی خود دریافت وام را مشروط به معرفی کارمند رسمی دولت به عنوان ضامن می‌کنند و ارائه گواهی کسر از حقوق نیز بخش دیگری از شرایطی است که مسیر دریافت وام را برای متقاضیان ناهموارتر می‌نماید، البته این مشکلات مربوط به همه متقاضیان نیست چراکه بسیاری از افراد در بین اقوام و آشنایان خود کسانی را دارند که کارمند رسمی باشند اما هرچقدر به طبقات ضعیف جامعه وارد می‌شویم نسبت کمتری از افراد را داریم که کارمند باشند.

به زبان ساده‌تر این موضوع دور از انتظار نیست که اکثر اقوام و دوستان یک کارگر ساختمانی مثل خودش کارگر باشند و اکثر اقوام یک معلم یا فرضا پرستار همچون خودشان معلم یا پرستار باشند؛ نمی‌توان انکار کرد که شرایط و قوانین وام‌دهی به گونه‌ای وضع شده که قشر کارگر با محدودیت‌های بیشتری روبرو است، کارمند دولت می‌تواند حقوق خودش را ضامن وام قرار دهد یا اینکه با سایر همکارانش به صورت ضربدری ضامن یکدیگر شوند اما یک کارگر روزمزد حقوق ثابت ندارد و اکثر هم‌قطارانش نیز در همین شرایط قرار دارند.

شیوه ارائه تسهیلات حمایتی در نهایت وضعیتی را بوجود می‌آورد که اقشار ضعیف جامعه که بیش از سایرین نیاز به حمایت دارند، از امکان کمتری برای دریافت تسهیلات برخوردارند و همین مسئله باعث می‌شود بیشترین میزان تسهیلات در اختیار اقشار توانمند قرار گیرد؛ به عبارتی قوانین در درون خود موید یک بی‌عدالتی در سطح جامعه هستند، این حکایت همان ضرب‌المثلی است که "هر که بامش بیش، برفش بیشتر"

مقالات دیگر:بهترین وکیل خانم در تهران



:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 308
|
تعداد امتیازدهندگان : 102
|
مجموع امتیاز : 102
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

یک مرکز خرید که اجناسش را به یورو می‌فروشد!

یک مرکز خرید که اجناسش را به یورو می‌فروشد!

مرکزخریدی با نما و سقف شیشه‌ای و سازه های دکوراتیو استیل واقع در خیابان فرشته خودنمایی می‌کند؛ بوتیکی برای مشتری با سبک و سلیقه خاص.

 

به گزارش ایسنا، «شبستان» در ادامه نوشت: برای ورود به این مرکز خرید با  درهای ورودی استیل که تجمل و شکوه را با خود به همراه دارد مواجه می‌شوید و باید دستگیره‌ها فشار دهید تا وارد شوید. این مرکز خرید برعکس بسیاری از مراکز خرید در ورودی آن بسته است و تا از در گذر نکنید نمی‌توانید داخل این بوتیک را برانداز کنید.

 

مراکز خرید گران، زیبا و لوکس در شمال تهران کم نیستند و این بوتیک هم یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید به شمار می‌آید که ویژه افراد مرفه جامعه ساخته شده است و عموم تنها می‌توانند برای بازدید از زرق و برق فروشگاه‌ها و تماشای ویترین از آنها بهره‌مند شوند.

مقالات دیگر: شیشه بری تهران

این مرکز خرید چهار طبقه دارد که متشکل از  ۵۰ فروشگاه با برندهای خارجی و لوکس ایرانی شده است؛ فروشگاه‌هایی بزرگ با ویترین و اجناسی خاص. البته بسیاری از محصولات محدود هستند و شاید یکی از دلایل آن قیمت‌های نجومی آنهاست. با وجود تحریم‌ها و خداحافظی خیلی از برندها هنوز فروشگاه‌هایی با اجناس گران‌قیمت و لوکس خارجی را در خود نگه داشته است.

 

یکی از این برندها که بیشتر با ادکلن‌هایش در ایران شناخته می‌شود در یکی از طبقات این مرکز خرید چشم‌نوازی می‌کند؛ برندی که در این پاساژ جدای از ادکلن‌هایش محصولات خانگی را به عرضه نمایش و فروش گذاشته است.

 

ویترین این فروشگاه آنقدر جذاب است که شما را وادار می کند تا نگاهی به داخل آن بندازید. به داخل فروشگاه می روم، در ورودی فروشگاه یک مبلمان نیم ست گذاشته است که با طرح پارچه کرم مشکی خود نمایی می کند . با نگاه به اجناس فروشگاه متوجه خاص بودن آن ها می شوید، صندلی های رنگی که به نظر میر سد از پلاستیک مرغوب ساخته شده اند هم زیبایی خاصی به فروشگاه داده است اما مابقی محصولات از کریستال است. گلدان، شمعدان، مجسمه، میوه خوری و غیره.

قالیشویی جشنواره

آرام و دقیق تر راه می روم تا مبادا به ظروف شیشه ای برخورد کنم و موجب شکستن آن ها شوم و در نهایت مجبور به پرداخت خسارت شوم.

 

حدس می زنم اجناس این فروشگاه خیلی گران باشد و از روی کنجکاویی  قیمت کوچکترین مجسمه را می پرسم و فروشنده که خانم خوش برخوردی است می‌گوید: ۲۴۰ یورو!

 

تعجبم را در چهره‌ام پنهان می‌کنم و در ذهن قیمت یورو را معادل‌سازی به ریال می‌کنم. قیمت این مجسمه حدود ۷ میلیون تومان است و اجناس این فروشگاه از آنچه من تصور می‌کردم گران‌تر است و حتی با حقوق یک ماه هم نمی‌توانم بخرم.

 

دیگر با احتیاط بیشتری در این فروشگاه قدم می‌گذارم و شروع به قیمت پرسیدن از فروشنده می‌کنم. دوست دارم بدانم گران‌ترین محصول این فروشگاه کدام است. چشمم به مبلمان نیم‌ست می‌خورد و قیمت آن را هم می‌پرسم. فروشنده دوباره با مهربانی می‌گوید: ۶۸ هزار یوررو و این میز شیشه‌ای هم ۸۰۰۰ یورو!

 

دوباره با ماشین حساب گوشی‌ام معادل‌سازی می‌کنم چیزی حدود ۲ میلیارد تومان یعنی قیمت یک خانه در مرکز شهر.

 

گلدانی هم که کنده‌کاری‌های مشکی روی آن نقش بسته است در مرکز فروشگاه روی یک میز خودنمایی می‌کند و قیمت این گلدان هم به واحد پول خودمان حدود ۸۰۰ میلیون تومان است.

 

اجناسی که به نظر نمی‌رسد خیلی گران باشند مگر اینکه برندشناس باشید و صرفا بدانید فلان برند محصولاتش گران است.

 

این فروشگاه محصولات یک برند فرانسویی را به فروش می‌رساند و خیال افراد مرفه راحت است که بدون سفر به فرانسه می‌توانند آنها را خریداری کنند.

 

ناگفته نماند در این فروشگاه هر آنچه را که بخواهید از نزدیک ببینید - برای نمونه مجسمه‌ای که به اندازه یک کف دست است - نمی‌توانید لمس کنید و باید فروشنده اجناس را در دست خودش به شما نشان دهد که مبادا به محصولات خسارتی وارد شود.

 

شاید این سوال پیش آید چه کسانی این محصولات را می‌خرند و این افراد چه شغل و درآمدی دارند؟ چگونه دلشان می‌آید گلدان یک میلیاردی بخرند و نگران شکستن آن نباشند؟ ما هم نمی‌دانیم.



:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 282
|
تعداد امتیازدهندگان : 96
|
مجموع امتیاز : 96
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

محققان دریافتند ترکیب موجود در سیاه دانه می تواند از ابتلا به کووید ۱۹ و ایجاد عفونت ریه جلوگیری کند.

به گزارش بولتن نیوز،  محققان استرالیایی دانشگاه فناوری سیدنی دریافته اند که سیاه دانه می‌تواند در درمان عفونت کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد.

این گیاه گلدار، بومی شمال آفریقا و غرب آسیا، قرن هاست که به عنوان داروی سنتی برای بیماری‌های متعدد، از جمله التهاب و عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقالات بیشتر:گل فروشی غرب تهران

«کانیز فاطیما شاد»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «شواهد فزاینده ای از مطالعات مدل سازی وجود دارد که نشان می‌دهد تیموکینون، ماده فعال سیاه دانه، که بیشتر به عنوان گل رازیانه شناخته می‌شود، می‌تواند به پروتئین سنبله کروناویروس بچسبد و از ایجاد عفونت ریه جلوگیری کند.»

وی در ادامه افزود: «همچنین ممکن است توفان سیتوکینی را که بر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شدید بستری در بیمارستان تاثیر می‌گذارد، متوقف کند.»

به گفته محققان، تیموکینون می‌تواند با جلوگیری از آزاد شدن مواد شیمیایی پیش التهابی مانند اینترلوکین ها، سیستم ایمنی بدن را به خوبی کنترل کند.

این نتایج نشان می‌دهد تیموکینون می‌تواند نقش بالقوه ای برای درمان بیماری‌های آلرژیک مانند آسم، اگزما، بیماری‌های آرتریت از جمله روماتیسم و آرتروز و حتی احتمالاً بیماری ام اس داشته باشد.

در این مطالعه مکانیسم‌های عملکرد این گیاه و تیموکینون و نحوه درمان آنها در آینده برای عفونت کووید ۱۹ امیدوار کننده است. موانع زیادی برای این گیاه به عنوان یک عامل درمانی به دلیل جذب ضعیف طبیعی دستگاه گوارش وجود دارد.

پیشرفت در زمینه توسعه دارویی مانند فناوری نانو، شانس غلبه بر این مانع را برای استفاده از آن به عنوان یک داروی خوراکی موثر فراهم کرده است.

ثابت شده است که سیاه دانه در درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت هم موثر است.



:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 286
|
تعداد امتیازدهندگان : 96
|
مجموع امتیاز : 96
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()