نوشته شده توسط : onlinetabliq

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به بیان توضیحات مهمی پیرامون سهام عدالت پرداخت.

به گزارس حرف تو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: همانطور که در جریان هستید آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ بود که شورای عالی بورس مصوبه‌ای را مبنی بر این که مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تا پایان شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد ابلاغ کرد بر این اساس دو استان خراسان شمالی و زنجان به‌عنوان پایلوت در مرحله اول انتخاب و قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۲ مجامع آنها برگزار شود که این مهم عملیاتی شد.

مطالعه بیشتر: تعمیر سه تار غرب تهران

این‌مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: امسال هم فعلا استان گیلان مجامع خود را برگزار کرده است و در راستای تبیین و هماهنگی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تقریبا سازمان بورس به ۲۴ استان سفر داشته و جلسات مختلفی را در تک تک این استان‌ها با مراجع مربوطه برگزار کرده است.

او همچنین می‌گوید: چند استان هم فعلا آگهی برگزاری مجمع خود را منتشر کردند و به نظر می‌رسد استان‌هایی همچون ایلام، کرمان، قزوین و استان مرکزی مجمع خود را تا پایان تیرماه برگزار کنند و سایر شرکت‌ها نیز به محض این که اقدامات آنها نهایی شد آگهی خود را در کدال منتشر خواهند کرد تا طبق مصوبه شورای عالی بورس مجامع برگزار شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
شهید آل‌هاشم، پدری مهربان برای جوانان تبریزی بود
تبریز
حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید آل‌هاشم نه‌تنها امام‌جمعه‌ای انقلابی، بلکه پدری مهربان برای جوانان تبریزی بود که بدون تشریفات و تکلّفات برای حل مشکلات مردم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم با اشاره به کلید واژه‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص این شهید استفاده کرده‌اند، اظهار داشت: این شهید در پیشگاه ولی زمان، رهبر معظم انقلاب، مورد تکریم و احترام بود.

وی افزود: شهید آل‌هاشم نه‌تنها امام‌جمعه‌ای انقلابی، بلکه پدری مهربان برای جوانان تبریزی بود که بدون تشریفات و تکلّفات برای حل مشکلات مردم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کرد، بدون شک امام جمعه فقید تبریز مسئولی در تراز انقلاب اسلامی بود، جهادی خدمت کرد، مردمی بود و مردمی زیست و قلب‌های مردم دیار آذربایجان را ربود و به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی خاطرنشان کرد: شهید آل‌هاشم را نه‌تنها امام‌جمعه بلکه امام هر روزِ هفته مردم تبریز می‌گفتند، زیرا در روزمره‌های خود بدون تشریفات با مردم مومن و قدردان تبریز دیدار و گفت‌وگو داشت، به همین دلیل مردم تبریز در تشییع پیکر شهدای خدمت غوغا به پا کردند تا جایی که به گفته منابع محلی، تاکنون این شهر چنین جمعیتی به خود ندیده بود، البته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری راه این شهدا به برکت خون آنها بیش از پیش ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید آل‌هاشم سه کلید واژه شامل سیدشریف، امام جمعه محبوب و امام جمعه معتبر برای وی مطرح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی، با اشاره به بیانات سازنده شهید آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه و نوشته‌های وی، ادامه داد: شهید آل‌هاشم از منظر مردم، امام جمعه‌ای مردم‌دار، مردم‌دوست و عاشق مردم، متواضع، مهربان و خیرخواه، امام همه روزهای مردم آذربایجان در طول هفته بود، نه شب می‌شناخت و نه روز، به همه جا و همه کس در همه شرایط عشق می‌ورزید.

وی با اشاره به حضور ۳۹ ساله خود در ارتش و اینکه شهید آل‌هاشم استاد مدیریتی وی بوده، تصریح کرد: به همان مقداری که شما مردم آذربایجان عزادار شهادت شهید آل هاشم هستید، همه آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز عزادار بوده و دلتنگی کرده و برای وی دعا می‌کنند.

لازم به ذکر است در این دیدار پیام تسلیت امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرائت و سپس با حضور در مزار مطهر شهید خدمت با آرمان‌های این شهید سفر کرده تجدید بیعت و تحکیم میثاق نمودند.

مقالات دیگر: تشریفات مجالس غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

دولت و مجلس 44 میلیارد یورو از محل فراورده‌های نفتی و 71 میلیارد یورو از محل گاز طبیعی،‌ یارانه پنهان محاسبه و آن را در پیوست بودجه 1403 گنجانده‌اند.

بررسی جداول بودجه 1403 نشان میدهد سالیانه 116 میلیارد یورو از محل عرضه فراورده‌های نفتی و گاز طبیعی، به اصطلاح برخی افراد، یارانه پنهان به مردم تعلق می‌گیرد.

مقالات بیشتر: تعمیر تار غرب تهران

هرچند بسیاری مفهوم یارانه پنهان در اقتصاد ایران را با توجه به جهش‌های پیاپی نرخ ارز یک مفهوم نه چندان ملموس قلمداد میکنند اما در جدول مابع و مصارف محصولات زنجیره تولید نفت و گاز با ملاحظه یارانه پنهان می‌بینم که دولت و مجلس 44 میلیارد یورو از محل فراورده‌های نفتی و 71 میلیارد یورو از محل گاز طبیعی،‌ یارانه پنهان محاسبه و آن را در پیوست بودجه 1403 گنجانده اند.

نکته جالب توجه اینکه مبنای محاسبه این یارانه پنهان نرخ ارز نیمایی بوده است. از سوی دیگر اگر قرار باشد این یارانه پنهان به حلقه آخر زنجیره مصرف به صورت مستقیم تخصیص داده شود، با احتساب نرخ تسعیر 40 هزار تومان و جمعیت یارانه بگیر 85 میلیون نفری به هر شخص 5 میلیون تومان در ماه یارانه جدید تعلق خواهد گرفت.

منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

معاون استاندار یزد: تشریفات، مانع ازدواج جوانان است
به گزارش ایرنا، "علی اکبر عزیزی" شنبه شب در آیین تجلیل از خیران، خادمان و فعالان حوزه ازدواج، جمعیت و فرزندآوری استان افزود: هرچه تشریفات غیرضرور و چشم و هم چشمی‌ها کاهش یابد نقش مهمی در افزایش ازدواج دارد.

وی با قدردانی از فعالان ازدواج ادامه داد: باید با فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی روز به روز شاهد کاهش تشریفات و همچنین برخی موانع ازدواج در استان با همکاری مردم و تلاش مسئولان باشیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج گفت: جوانان و خانواده‌ها باید با کنار گذاشتن تشریفات غیرضرور، زمینه ازدواج آسان و پایدار را در استان فراهم کنند.

عزیزی بر توجه به جوانی جمعیت و فرزند آوری تاکید و اضافه کرد: در دولت سیزدهم بر ازدواج و جوانی جمعیت اهتمام شده و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
این مسئول گفت: با نگاهی به تاریخ و همچنین گذشتگان به خوبی می‌توان فهمید که کسانی که ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده‌اند به برکت ازدواج به تدریج به همه چیز در زندگی دست یافته‌اند و نباید مسائل اقتصادی بهانه‌ای برای عدم ازدواج و تشکیل خانواده شود.

همچنین " زهیر حاجی حسینی " مدیرکل ورزش و جوانان یزد با ارائه گزارش در خصوص ازدواج به اهمیت آن در استان اشاره و همکاری خیران برای ارتقای آن را خواستار شد.

وی از همه افرادی که به نحوی از انحا برای فرهنگ سازی امر مقدس ازدواج در کنار برنامه‌های مهم دولت در استان همکاری دارند قدردانی کرد و تداوم آن را خواستار شد.

در پایان با لوح سپاس از خیران و خادمان امر ازدواج در استان قدردانی به عمل آمد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه یوسف آباد



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، از احتمال بروز برخی تداخلات داروهای اعصاب و روان با سیگار خبر داد.

عوارض تداخل برخی داروهای اعصاب و روان با مصرف سیگار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، زهرا جهانگرد، با اشاره به عوارض جانبی تداخل داروها با مصرف سیگار، گفت: سیگار کشیدن از طریق القای آنزیم‌های کبدی موجب کاهش سطح خونی برخی از داروهای اعصاب و روان مانند کلوزاپین، الانزاپین، فلووکسامین و یا دارویی مانند وارفارین می‌شود.

مقالات بیشتر: بهترین آموزشگاه موسیقی دهکده المپیک

وی افزود: اهمیت تداخلات دارویی با سیگار این است که وضعیت بیمار با دوز بالاتری از دارو در دوره مصرف سیگار تحت کنترل قرار می‌گیرد و در صورت قطع سیگار ادامه دادن دارو با همان دوز می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت شود.

به گفته سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، بیماران باید در صورت شروع سیگار و یا تصمیم به قطع آن حتماً با پزشک خود مشورت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سخنگوی قوه قضاییه: برخی از فرش‌های سعدآباد در برخی دستگاه‌ها پیدا شد
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به پیدا شدن فرش‌های گم شده کاخ سعدآباد توضیح داد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد برخی فرش‌ها در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شده و در حقیقت سرقتی رخ نداده بلکه بدون تشریفات قانونی از محلی به محل دیگر برده شده و به این دلیل شائبه سرقت به وحود آمده است.
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری برنا، نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه امروز (۲۳ خرداد) با حضور خبرنگاران آغاز شد.
جهانگیر در ابتدا با اشاره به سفر رییس دستگاه قضا به قطر، گفت: حجت الاسلام اژه‌ای در راستای دیپلماسی قضایی امروز سفر دو روزه ای به قطر خواهد داشت و قرار است در آنجا با مقامات عالی رتبه قطری دیدار و گفتگو داشته باشد.

فرش‌های سعدآباد پیدا شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت پرونده سرقت فرش‌های سعد آباد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد برخی فرش‌ها در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شده و در حقیقت سرقتی رخ نداده بلکه بدون تشریفات قانونی از محلی به محل دیگر برده شده و به این دلیل شائبه سرقت به وحود امده، برای سایر فرش‌ها پیگیری های قضایی درحال انجام است که به محض رسیدن به نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

صدور کیفرخواست برای ۱۹ نفر در پرونده سرقت از بانک ملی

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی، گفت: در پرونده سرقت از بانک ملی ۱۹ نفر از متهمین به اتهام سرقت تحت تعقیب قرار گرفتند و برای آنها کیفرخواست صادر شد.
جهانگیر افزود: با توجه به اینکه در این پرونده لازم بود کارشناسی‌هایی صورت بگیرد مراحل پرونده زمان‌ بر شد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه سهروردی
توقیف اموال متهم کوروش کمپانی در داخل و خارج از کشور

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص اخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: درحال حاضر بیش از۷۱۰۰ نفر شاکی با مطالبه بیش از۲۰۰ میلیارد تومان شکایت خود را در پرونده کوروش کمپانی ثبت و تقدیم دادسرا کردند.

جهانگیر در ادامه خاطرنشان کرد: با اهتمامی که دادستان تهران دارند دستور دادند از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شود تا در همین مرحله تحقیقات مقدماتی با شناسایی اموال و فروش انها بشود حقوق مالباختگان را تامین کرد.
وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته املاکی در اصفهان تعدادی خودروی مدل بالا در کیش و تعدادی خودرو در امارات از متهم شناسایی و توقیف شده است.

دستگاه قضایی ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی را فعال کرده است

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص بی‌اخلاقی های احتمالی در انتخابات و پیگیری های دستگاه قضا گفت: پیرو اجرای دقیق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کسانی که در این عرصه حضور پیدا می‌کنند، دستگاه قضایی بلافاصله ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی را فعال کرد و به ریاست دادستان کل کشور این جلسات برگزار شده است.


جهانگیربا اشاره به اینکه اخبار و گزارشات واصله رصد می‌شود، گفت: چنانچه بحث بی‌اخلاقی انتخاباتی مشاهده شود مقامات قضایی طبق قانون با افراد برخورد می‌کنند و شورای نگهبان نیز در این مرحله رصد کامل بربحث اخلاق انتخاباتی نامزدها را در دستور کار دارد.

ادامه مطلب : برنا نیوز



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

افتتاح نمایشگاه ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج در قزوین
مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی قزوین از برگزاری سومین نمایشگاه ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج از21 خردادماه در قزوین خبر داد.
به گزارش خبرنگار تیتر قزوین، احمد خورگامی با اعلام این خبر گفت: سومین نمایشگاه تخصصی ملزومات و تشریفات عقد و ازدواج از تاریخ 21 لغایت 25 خرداد ماه از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: مشارکت کنندگان در حوزه های مختلف شامل آتلیه، خدمات عکاسی و فیلم برداری ، گل آرایی و تزئینات مراسم، تالارهای پذیرایی و موسسات تشریفات، پوشاک و مزون های لباس عروس و داماد، محصولات بهداشتی و آرایشی، مشاور خانواده، سالن های زیبایی مردانه و زنانه، دکوراسیون داخلی، لوازم خانگی و ملزومات جهیزیه و... نسبت به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود خواهند پرداخت.

این مسئول یاد آور شد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه جلسات آموزشی پیش از ازدواج توسط مشاورین خانواده برگزار می شود که بازدیدکنندگان گرامی می توانند با حضور در غرفه مشاورین خانواده از این خدمات استفاده کنند.

خورگامی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 50 مشارکت کننده از استان های البرز، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، تهران و قزوین حضور پیدا خواهند کرد.

وی در پایان اضافه کرد: مشارکت کنندگان این نمایشگاه پکیج های اقتصادی ویژه ای برای ازدواج در نظر گرفته اند تا زوج های در آستانه ازدواج با شرایط پرداخت اقساطی و تخفیفات ویژه نمایشگاهی از خدمات مناسبی بهره مند شوند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه میرداماد



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

لغو یا توقف کنسرت‌ها در‌اثرِ همه‌گیری کووید-۱۹ باعث شد تا یکی از شاخه‌های پردرآمد صنعت موزیک در جهان دچار خسارت بالایی شود. اکنون پس از گذشتن از هراس پاندمی، اجراهای زنده، پُرشمار و باشدتی قابل‌توجه بازگشته‌اند و تورهای جهانی نیز پُرسروصدا ادامه می‌دهند. طبق برآوردهای مجله سرگرمی Pollstar؛ در سال 2023، «تیلور سوئیفت» اولین اجراکننده موسیقیِ تاریخ شد که برای یک تور بیش از یک‌میلیارد‌دلار درآمد کسب کرد! در‌همان‌سال، «بیانسه» به‌خاطر تور جهانی «رنسانس» به یکی از سرفصل‌های خبریِ جهان در حوزه موسیقی تبدیل شد و اجراهایش آن‌قدر موفقیت‌آمیز بود که حتی اقتصاد محلی مکان‌های برگزاری کنسرت‌هایش نیز «تکانی اساسی» خوردند؛ که این‌امر تاحدی توسط طرفداران آمریکاییِ او که برای دیدن اجراهایش به اروپا سفر کردند، رقم خورد.

مطالعه بیشتر: آموزش تار و سه تار دهکده المپیک

 داده‌نمای امروز به میزان محبوبیت رویدادهای اجرای زنده موسیقی در جوامع مختلف می‌پردازد. داده‌های SCI نشان می‌دهد که اسپانیایی‌ها به‌‌شکلی «افراطی» بلیت‌های کنسرت‌ها را می‌خرند؛ به‌طوری‌که از هر چهار پاسخ‌دهنده (دراین‌نظرسنجی: 10هزارنفر 18 تا 64سال از آوریل 2023 تا مارس 2024) یک‌نفرشان در 12‌ماه‌گذشته اقلاً یک بلیت خریده است! این‌ اتفاق بین مردم «کره‌جنوبی» رواج کمتری دارد: 10‌درصد از پاسخ‌دهندگانِ آن‌کشور گفتند که بلیت یک رویداد موسیقی (کنسرت یا جشنواره) را رزرو کرده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شهردار تهران درباره قرارداد چند همتی غیرقانونی و خارج از تشریفات پاسخگو باشد
سوده نجفیعضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید رعایت قوانین و اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران، از شهرداری تهران خواست در اسرع وقت درخصوص چند قرارداد خارج از تشریفات منعقدشده؛ شفاف‌سازی نماید.
به گزارش «نماینده»، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و دومین جلسه شورا در تذکری اظهار کرد: یکی از مؤسسات زیر مجموعه دفتر شهردار، بدون رعایت هرگونه مجوز قانونی، اقدام به عقد قراردادی چند همتی خارج از حدود و اختیارات شهردار تهران و بدون اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران، خارج از تشریفات نموده است.

وی ادامه داد: توقع می رود شهردار تهران نسبت به اینگونه اقدامات بی ضابطه پاسخگوی اعضای شورای شهر باشد و در صورتی که پاسخ قانع کننده ای داده نشود و شهردار تهران ابعاد این قرار داد را در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر قرار ندهد و پاسخ تذکر بنده در اسرع وقت داده نشود؛ مراتب از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری می باشد.

نجفی گفت: این قرارداد، قرارداد چین نیست که محرمانه باشد. باید در اختیار اعضای شورا قرار گیرد و بیان شود.

این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: هیچ یک از اعضای شورا مخالف توسعه موضوعات مدیریت شهری در تهران نیستند؛ ولی عقد چنین قراردادهایی بدون مجوز از شورای شهر غیر قانونی است و باید قبل از آن مجوز های لازم اخذ گردد.
مقالات دیگر: ظروف کرایه شهرک گلستان



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

به گزارش فرتاک نیوز،قارچ ناخن یه مشکل شایع و آزاردهنده‌ است که می‌تونه ظاهر و سلامت ناخن‌ها رو تحت تاثیر قرار بده. اگه به موقع تشخیص داده نشه و درمان نشه، می‌تونه به مشکلات جدی‌تری منجر بشه. در این مقاله، به علائم، علل و درمان‌های مختلف قارچ ناخن می‌پردازیم تا بتونیم بهتر با این مشکل مقابله کنیم.

عدم رعایت بهداشت:

مکان‌های عمومی مثل حمام‌های عمومی، سالن‌های ورزشی و رختکن‌ها بهترین جاها برای انتقال قارچ ناخن هستن. اگه پابرهنه در این مکان‌ها راه بریم، احتمال ابتلا به قارچ ناخن خیلی زیاده. همیشه باید از دمپایی یا کفش‌های مناسب استفاده کنیم تا جلوی این مشکل رو بگیریم.

ایا قارچ ناخن دست خطرناک است

حتما بخوانید: ناخن کار در ستارخان

برای این که بتونیم به موقع قارچ ناخن رو تشخیص بدیم، باید با علائمش آشنا بشیم. علائم قارچ ناخن کاشت معمولاً خیلی واضحن و اگه بهشون دقت کنیم، می‌تونیم خیلی زود بفهمیم که ناخن‌هامون دچار این مشکل شدن یا نه.

سفت شدن ناخن

یکی از اولین علائمی که می‌تونیم ببینیم، سفت شدن غیرطبیعی ناخنه. این حالت باعث می‌شه ناخن‌ها ضخیم‌تر از حالت عادی بشن و این تغییر رو می‌تونیم با لمس کردن ناخن‌ها حس کنیم. این ضخیم شدن ممکنه به حدی برسه که کوتاه کردن ناخن‌ها سخت بشه.

بی رنگ شدن ناخن

یکی دیگه از نشانه‌های قارچ ناخن، بی‌رنگ شدن یا تغییر رنگ ناخن‌هاست. ممکنه ناخن‌ها سفید، زرد، سبز یا حتی سیاه بشن. این تغییر رنگ معمولاً از لبه‌های ناخن شروع می‌شه و به تدریج به سمت ریشه ناخن گسترش پیدا می‌کنه.

شکننده یا ناهموار شدن ناخن

قارچ ناخن باعث می‌شه ناخن‌ها شکننده و ناهموار بشن. این حالت می‌تونه به راحتی با کوچکترین فشار یا ضربه‌ای ناخن‌ها رو بشکنه. همچنین، سطح ناخن‌ها ممکنه خشن و ناصاف بشه که این نشونه‌ای دیگه از عفونت قارچیه.

علت قارچ ناخن

حالا که با علائم قارچ ناخن آشنا شدیم، بهتره بدونیم که چرا این مشکل به وجود میاد. قارچ‌ها معمولاً بی‌ضرر روی پوست ما زندگی می‌کنن، ولی تحت شرایط خاصی می‌تونن باعث عفونت بشن.

محیط‌های گرم و مرطوب

قارچ‌ها عاشق مکان‌های گرم، تاریک و مرطوب هستن. به همین دلیل، احتمال بروز عفونت قارچ ناخن پا بیشتر از دست هست. محیط‌های مرطوب مثل حمام‌ها و استخرها بهترین جاها برای رشد قارچ‌ها هستن.

عدم ضدعفونی وسایل آرایش ناخن

یکی دیگه از علل قارچ ناخن، استفاده از وسایل آرایش ناخن غیربهداشتیه. اگه ناخن‌کار شما لوازم آرایش ناخن مثل سوهان دستی یا برقی رو ضدعفونی نکنه، احتمال انتقال عفونت قارچی خیلی زیاده. همیشه باید مطمئن بشیم که وسایلی که برای ناخن‌هامون استفاده می‌شه تمیز و ضدعفونی شده باشه.

پاهای مرطوب و کثیف

اگه پاهای خودمون رو تمیز و خشک نگه نداریم، قارچ‌ها راحت‌تر می‌تونن رشد کنن و عفونت ایجاد کنن. باید همیشه بعد از شستشو پاها رو خوب خشک کنیم و از جوراب‌های نخی استفاده کنیم تا پاها عرق نکنن.

قویترین پماد ضد قارچ ناخن

درمان خانگی قارچ ناخن

درمان‌های خانگی می‌تونن کمک زیادی به کاهش علائم قارچ ناخن کنن. در این بخش به چند درمان خانگی ساده و موثر برای قارچ ناخن اشاره می‌کنیم.

سرکه سیب برای قارچ ناخن

سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی داره و می‌تونه به کاهش علائم قارچ ناخن کمک کنه. برای استفاده از این روش، یک پیمانه سرکه سیب رو با دو پیمانه آب ترکیب کنید و دست یا پای آسیب دیده رو هر روز به مدت ۲۰ دقیقه در این محلول قرار بدین.

سیر برای عفونت قارچی ناخن

عصاره سیر خاصیت ضد قارچ داره و می‌تونه به درمان قارچ ناخن کمک کنه. یک حبه سیر رو له کنید و روزانه به مدت ۳۰ دقیقه روی موضع مورد نظر قرار بدین. البته برای تایید کامل تاثیرگذاری این روش نیاز به تحقیقات بیشتریهست.

روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضد قارچ و ضد عفونی کننده داره و می‌تونه به درمان قارچ ناخن کمک کنه. با استفاده از پنبه، دو بار در روز مقداری روغن درخت چای رو به ناخن آسیب دیده بمالید.

 

نتیجه‌گیری

قارچ ناخن یه مشکل شایع و قابل درمانه که با شناخت علائم و رعایت نکات بهداشتی می‌تونیم از بروز و پیشرفت اون جلوگیری کنیم. اگه به موقع تشخیص داده بشه و درمان‌های مناسب انجام بشه، می‌تونیم خیلی زود این مشکل رو برطرف کنیم و از درد و عوارض ناخوشایندش خلاص بشیم. بنابراین، بهتره همیشه به سلامت ناخن‌هامون توجه کنیم و در صورت مشاهده هر گونه علائم غیرطبیعی، به پزشک مراجعه کنیم تا بهترین روش‌های درمان رو استفاده کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 | نظرات ()